Monday, January 28, 2013

Mes lectures du moment / My current reads

Aussi loin qu'il m'en souvienne, j'ai toujours aimé les livres. Et je crois que l'apprentissage de la lecture a du avoir l'effet d'une révélation car elle est la clef qui a permis l'ouverture d'un nouveau monde pour moi...Celui où mon imagination pouvait vagabonder sans limites.
Aujourd'hui, je me vois mal vivre sans eux (d'autant plus que je viens d'en publier un), mais il y en a tellement qui me titillent et murmurent mon nom tout bas que je ne peux me résoudre à en lire juste un à la fois. Il faut dire que je ne me contente pas que d'oeuvres de fiction, je touche également à la philosophie, à la poesie et à l'étude de tout un tas de choses qui font partie de mes centres d'intérets.
Voici une brève liste de ce que mes yeux devorent en ce moment. Et vous, que lisez-vous?

As far as I can remember, I have always loved books. I think that learning to read must have been a revelation to me for reading is the key that opened the door to a new world for me...One where my imagination could run wild and free.
Nowadays I can't imagine living without books (especially since I just published my own) but there are so many that tempt me and whisper my name that I can't just read one at a time. I'm not only interested in fiction but in philosophy, poetry as well as the study of the many topics that my mind is so curious about.
Here's a short list of what my eyes are currently devouring. What about you? What are you currently reading?

  • "La douce empoisonneuse" d'Arto Paasilinna
  • "The Sorcerer's Dream - Dreaming and spiritual adventure in a New Millenium" by Dreamshield
  • "From the Ashes of Angels - The forbidden legacy of a fallen race" by Andrew Collins
  • "Mermaids, Sylphs, Gnomes & Salamanders - Dialogues with the Kings & Queens of Nature" by William R. Mistele
  • "Victor Hugo's Conversations with the Spirit World - A literary genius's hidden life" by John Chambers

No comments:

CURRENT MOON

BlogCatalog

Small Business Blogs - BlogCatalog Blog Directory
Add to Technorati Favorites