Tuesday, February 16, 2010

My Latest Creation / Ma Dernière Création

As I mentioned in my previous post, I've been doing a little bit of sewing lately. For this scarf, I got inspired by a Japanese sewing book. I used a white vintage lace I've had for many years (without knowing what to do with it), a green scalloped lace and some sheer peach fabric (polyester maybe) that I have left from the costumes I made for Tales from Beyond (Nex's Diner part) a few years ago.
I'm quite pleased with the result, which I find very poetic. I made this scarf for myself but I plan on making other ones in a similar style soon...

Comme j'ai déjà mentionné dans mon précédent billet, je me suis remise à la couture. Pour cette charpe, je me suis inspirée d'un livre de couture Japonais. J'ai utilisé une vieille dentelle blanche que j'avais depuis des années (sans avoir quoi en faire), une dentelle verte plus moderne et un tissu semi-transparent couleur pêche (du polyester je suppose) qui me restait des costumes que j'ai fait il y a quelques années pour Tales from Beyond (la partie Nex's Diner).
Je suis assez satisfaite du résultat que je trouve très poétique. J'ai fait cette écharpe pour moi mais je pense en faire d'autres dans un style similaire très bientôt...

No comments:

CURRENT MOON

BlogCatalog

Small Business Blogs - BlogCatalog Blog Directory
Add to Technorati Favorites